W pewnym momencie istnienia naszej działalności pojawia się konieczność dalszego rozwoju, który nie jest już tak łatwy jak w pierwszej fazie istnienia naszego biznesu. Niektórzy to zjawisko nazywają „ścianą”. W artykule opiszemy sprawdzone porady oraz pomysły jak zrobić nasz biznes bardziej rentownym oraz zwiększyć jego skale.
Podglądaj konkurencje
Zapewne znamy topowe firmy z naszej branży, które wiodą prym na danym rynku. Warto jest obserwować działania takich firm jak dobry-event. Możemy sprawdzić czym nasz oferta różni się od oferty firm działających najbardziej prężnie. Warto zanotować sobie te wszystkie różnice a następnie wdrażać stopniowo je do naszego biznesu. By uzyskać ofertę od konkurencji, możemy poprosić o nią mailowo lub w celu weryfikacji powiedzieć, że potrzebujemy takich usług. W ten sposób zbadamy całą ścieżkę jaką oferuje nasz konkurencja. Jest to proste działanie o którym zapomina większość firmy bo uważa że ich oferta jest bezkonkurencyjna, i właśnie przez brak researchu na rynku dużo traci.
Inną cenną radą jest używanie narzędzi do obserwacji tego co robi nasz konkurencja w Internecie. Tutaj przydatnymi programami będzie Brand24, Senuto czy obserwacja strony internetowej naszej konkurencji. Warto również zadbać o wyróżnienie się w Internecie przez płatne reklamy czy pozycjonowanie, czy szyte graficzną naszej strony.
Wybieraj nowoczesne rozwiązania
By nasza firma się rozwijała bezapelacyjnie potrzebne są inwestycje w sprzęt oraz nowoczesne technologię. Z roku na rok dostępnych jest setki nowych programów i urządzeń, które przyśpieszają pracę zespołu. Warto co jakiś czas sprawdzać nowości na rynku. Następnie jeśli jakiś program przypadnie nam do gustu warto wykupić wersje testową i przetestować go na mniejszej grupie pracowników. Może okazać się, że będzie to strzał w dziesiątkę i da to nam sporę oszczędności czasowe. Dzięki czemu nasi pracownicy będą mogli zająć się innymi zadaniami.
Oferuj kompleksowe usługi
Następnym ważnym punktem do rozwoju naszej działalności jest oferowanie kompleksowych usług. Tutaj porównajmy w ramach testu dwie firmy. Pierwszą oferującą jedynie serwisowanie dźwigów windowych danego producenta, oraz drugą oferującą serwis wind wszystkich producentów. Ponadto druga firma oferuje windy dla niepełnosprawnych, windy magazynowe, windy osobowe, małe windy przemysłowe. Możemy również zamówić windę wraz z montażem oraz dowolną aranżacje wybranego dźwigu windowego.
Tak szeroki wachlarz usług sprawia, że większość osób wybierze właśnie drugą firmę mimo, że jej usługi prawdopodobnie będą droższe. Jednak dzięki kompleksowości zleceniodawca nie będzie musiał szukać innych firm do współpracy i dzięki temu oszczędzi dużo czasu. Warto zastanowić się jak możemy poszerzyć zakres naszych usług firmowych. Rozważmy poszerzenie kwalifikacji naszym pracownikom, którzy nie mają pełnego obłożenia pracą.
Inwestuj w ludzi i szkolenia
Firma by mogła się rozwijać potrzebne są inwestycje również w kadrę pracowników. Dobra kadra pracowników to taka, która lubi swoja pracę oraz posada szereg odpowiednich kwalifikacji do jej wykonywania. Wraz z rozwojem danej branży pojawiają się wiele szkoleń, których odbycie jest bardzo przydatne dla każdego, kto chce być ekspertem w danym temacie. Szkolenia nie należą do najtańszych rzeczy jednak w większości przypadków procentują w przyszłości, dzięki nim pracownik może się rozwijać a my możemy pochwalić się wykfalifikowaną kadrą np.. na naszej stronie internetowej. Warto również stworzyć profesjonalne filmy promocyjne- studio filmowe zajmie się wszystkim od początku do końca.